Tuesday, August 16, 2011

Semalam kan...saya..

Ai demam semalam..dah ada hint hint dah malam sebelum tu sebab rasa tak sedap badan, tapi ingatkan kalau dah makan panadol tu dah ok la.. kebetulan plak malam tu saya cirit birit..


Boleh plak pagi nak pergi keje tu rasa lain macam..memula abaikan je sebab ingat kan tak cukup tido, yela cirit birit duk ulang alik tandas..tapi lama-lama jadik seram sejuk plak,sampai ofis ajak ofismate, Aida (dia jual baju kanak-kanak,sila la beli dengan dia.. murah tau! http://sofeababywear.blogspot.com/ ) pergi klinik, Aida tanya aku demam ke tak, aku kan masa tu bengong..maka aku cakap tak pasti aku demam ke tak, yerla buatnya tetiba doktor cakap aku tak demam..kan menipu nama nya.. ( tapi badan panas dah, bole lagik tak mo ngaku..) duk merayap rayap kat seri petaling, satu klinik tak buka..yang ada tu 23jam tapi aku rasa taklah 23jam..22jam ye la kot (apa kata ko tukau klinik ko tu jadik 22jam) last last memikirkan Aida nak keje maka aku hantar dia balik ofis then kenela pegi klinik yang dekat dengan umah..

Badan dah gigil, drive pun tak betul..asyik kene hon je sebab bawa kete macam orang mabuk.. mata ni plak rasa cam nak tido jek, terpaksala buka radio kuat kuat. pastu bole plak time drive perot start meragam balik.. aku doa sangat sangat semoga perot ni kalau nak tercirit pun biala sampai kat umah, buatnya tercirit dalam kete, satu hal la plak aku nak baso ehem aku PLUSS!! aku tak tahan bau cirit birit aku..busuukk!!!


aku tak penah try ubat ni..ok ka??


Masa jumpa doktor, doktor confirmkan yang aku ni demam.. suhu bole tahan tinggi, so doktor advise nak inject aku..aku pun serah aje la.. memang dah tak larat sangat dah, balik umah aku tido dalam 2 selimut tebal.. berpeluh peluh aku dibuatnya..tapi aku puas hati sebab masa tu badan dah rasa sedap siket. Ubat yang doktor bagi adalah 5 jenis..termasukla ubat cirit birit dengan ubat demam..

Si Mia pun cirit gak..mebi sebab ibu dia cirit dia pun dua kali lima..kata breastfeed kan..! kesian gak dia..sebab takut cirit birit dia taknak minum susu dah..kesian... tak tau nak bagi dia makan apa dah, takut plak badan dia susut.. kang aku bagi makan nasik lauk ikan kang kene lempang dengan Pechal plak huk huk..kang aku bagi fresh orange kang..aihh melampau la plak.. aku minum air teh pekat dengan harapan cirit birit kami akan stop..tapi..takde makna nye..aku masih tercirit sampai la ni, Mia? pagi tadi check takde dah..Alhamdulillah, effect cepat kat Mia tapi lambat kat aku..takpela as long Mia ok, aku tak kesa sangat..

Ok, itu jek cerita ciri birit aku, tata.. ( aku meme tak reti nak buat ayat penutup..harap maklum)

No comments: