Friday, August 12, 2011

Huhuhuuuuh FiFieeee Sukeeee!!

Hi semuaaaa

bersama kita dalam rancangan senduk senduk fifie..!!!!

Harini Fifie nak buat resepi yang cik puan Syidah kita tanya pada cik Hana ahak ahak ahak 'cik' yekk..


Alaaa apa lagik kalau bukannnnnn MURTABAK MEGI!!! yeeee murtabak megi yang sangatla simple gile babas telah menjadik idaman cik Syidah untuk menunjukkan skill memasaknya pada suami tercinta ye tuan tuan dan puan puan

Disebabkan cik Syidah kita nak sajikan pada suami tercinta ( orang baru kawenla katakann..) maka kita ubah nama resepi itu kepada MURTABAK MEGI CINTA SEJATI...yeyyyyy Fifie sukeeeee!!


Ok tanpa melengahkan masa lagik, marik kita senaraikan apakah bahan-bahan nye tuan tuan dan puan puan;


Ramuannyee;


megi kari, telur,





eh eh!! dua ramuan je..?


iyela weh..ko nak aku tambah apa lagik, kalo ko nak tambah tambah ko try la letak sosej ke, vegi mix ke, ikut suka ko le..kalau aku yang raja pemalas ni, aku letak dua ramuan je la..huhuhh







Cecara memasak adelah;

rebus megi dengan air mendidih (jgn kembang megi tu udahla..) pastu ko tos kan megi tu.. letak tepi

telur ko amikla dalam 2-3 bijik, uikk!! asal banyak? alaaaa ikut suke aku ler nak letak telur banyak mana, kata aku yang nak makan..kalau ko nak makan, ko letakla seketul ke 5 ketul ke kan, ok..balik pada cecara nye.. amik telur tu pastu dadarkan dia,.. campurkan sekali dengan perencah megi kari tu

Ok..panaskan minyak ( silala pakai apron,kalau tak jadik mcm aku ..huk huk huwaaaaa) satukan megi dan telud dadar tadi dalam satu mangkuk, gaul siket dan pastu barulah masukkan dalam kuali minyak yang panas tu..buat ala-ala murtabak, ko pusing sana, pusing sini, terbalik sana terbalik sini...haaa kan dah jadik,


sedap dimakan dengan cili sos atau mayonis...nyum nyum


Maka dengan itu tamatla sudah sesi belaja memasak ye tuan tuan dan puan puan.. akhir kata dari saya..selamat mencuba dannnnnn berjumpa kita lagik dalam rancangannnn senduk senduk fifieee...hohohoho fifie sukeee




p/s: SYIDAHH!! jum pegi makan..lalalallala

No comments: