Tuesday, June 7, 2011

Saya ibu Mia

Saja je gatai nak buat satu blog untuk Mia.. busan busan sambil berpantang ni.. terasa macam nak buat karangan la plak kan.. Rasa macam nak share pengalaman masa mula-mula ngandung 9 bulan tu.. lepas tu masa bersalin.. dan seterusnya sampaila Mia besar.. hehehe berangan!! kalau la ada mood nak nak buat karangan la ek.. Kata masa SPM bahasa melayu dapat A1..haishhh..!! riak la plak...jap jap..ada kene mengene ke.. xde..!! haaa memang nak riak..

Cemana nak start ni ek... errr ok.. saya adalah ibu kepada baby Nur Qaseh Miasara. hoh! nama tak menahan... nama tu atas persetujuan kedua kami..kami maksudnye saya dan suami saya..
kenapa kami bagi nama tu kat baby kami..
Alkisahnye nak namakan anak kitorang dengan nama unik unik la kan... nama 'olskol' gitu.. last last pilih 'Qaseh' sempena kasih sayang saya dengan suami yang tak berbelah bahagi...eceeewwaahh..!!

Ada gak nama pilihan lain dalam senarai kitorang.. 'sayang' la.. 'cinta' la.. sampai nama bunga-bunga.. melur, mawar, dahlia, cempaka....

Sebut pasal nama Cempaka.. ada kes sikit dengan suami...hoh! sabar jelaa

saya: awak.. hana ingat nak letak nama Cempaka ..cam 'olskol'
dia: ishh taknaklaa...tak suke
saya: kenapa?? kenapa tak suke..? saya suke je
dia: Cempaka tu kan nama jalan rumah mummy..dah terlajak tu letak jela nama Jalan Cempaka 4.. ok kan?

saya... bengang sensorang..

Cemana boleh datang nama 'Miasara' tu.. sebab heee dah lupa, tapi rasa sebab ada salah sorang anak kenalan kitorang nama Miasara.. so kami pun sajala amik..cam cumel-cumel.. bole la panggil anak kitorang.. 'Miaaaaaaaaaaaaaaa!!!' ( sila buat style mak mak panggil anak dari dapo dengan nada bengang sebab anak tak tolong mak kat dapo)

ada pelakon kekanak tu nama Mia sara... alololooo cumelnye budak tu.. hoh! takde kene mengene dengan cerita disini..

ni bukan anak saya ye tuan-tuan dan puan-puan

No comments: