Thursday, June 23, 2011

Hati ini

Apsal tah asyik tersentap sentap je aku ni.. minggu ni minggu ' dont cry for me Argentina' !! mata ni rasa dah bengkak bengkak asik menangis... meroyan ke apa aku ni? atau nyaris nyaris nak meroyan? Asal suami nak pegi keje je aku mula la rasa tak tentu arah.. memula depan suami maintain..dah masuk hari seterus seterusnye aku tak larat nak tipu dah.. terus nangis.. Suami bukan pegi mana pun, dia pegi keje je..

Aku rasa macam mana tau, rasa lonely... rasa sorang sangat.. buat itu buat ini semua tak kene.. pegi depan salah, pegi belakang salah, pendek kata semua macam tak kene la.. last last aku stress, bila dah stress mula la ilang mood nak cakap dengan orang, rasa nak tampar tampar je orang sekeliling, tepon mak pepagi ( tiap-tiap hari ok) ngadu masalah aku.. dia kata suh aku jangan ikutkan, nanti kalau ikut kan sangat..bahaya untuk diri sendiri..dan paling teruk bahaya untuk baby, aku dengar cakap mak.. tapi kejap je, lepas tu nangis balik.. tak tahan weh, asik sedey je..


Kat fesbuk tempat aku luahkan, buat la status takleh blah kan.. pastu ramaila yang komen, bagi nasihat..huhuhu tenkiuu kawan-kawan.., ada sorang tu siap suruh baca article postpartum depression. aku dah baca..aku try gak lawan... tapi..arghhh payah nyee

Last-last pagi yang sangat pagi la kan, masa suami aku nak bersiap, aku dengan tak tahan huru-hara, aku minta suami aku hantar aku balik umah mak, aku dah tak larat nak rasa sedih yang amat sangat sangat sangat sangat.. agaknya lepas dia tanya macam-macam aku tak jawab, dia pun kata 'OK', aku pun siapkan barang-barang aku dengan Mia, dan balikla aku ke rumah mak..

Semoga aku pulih sepenuhnye.. baru tau payahnye orang bersalin ni, sebab dah rasa sendiri kan.. dulu aku tak paham kenapa masa adik aku berpantang, mak cukup jaga emosi dia. selain jaga makan, jaga badan, jaga luka, hati dia pun kene jaga gak.. so masa ni, orang yang paling rapat memang kene bagi moral support, yang sipi-sipi rapat pun sepatutnya kene bagi moral support dan tak buat bende-bende bodoh yang boleh buatkan orang lepas bersalin tu tersentap gila babas, agak-agak benda tu tak salah dan tak beretika better jangan buat. Ada setengah orang tu tersentap kejap kejap je tapi ada gak orang tu tersentap simpan sampai bila-bila. Semoga tuhan berikan ketenangan pada hamba mu yang lemah ini Ya Allah. Amin.

1 comment:

ieda said...

aku penah merasainya satu ketika dlu.huhu...