Friday, April 5, 2013

New Year Exchange Gift

Entry ni khas untuk orang yang tak ada masa kejadian tukar hadiah ni berlaku.. AJK untuk party ni tak lain tak bukan Noora selaku president seumur hidup, Kak Sen merangkap sebagai AJK Makanan dan persembahan dan saya adalah 'sexy'tary kejenyee adalah mengshootkan email kepada semua orang, membalut hadiah orang yang tak balut hadiah, numbering dan sebagainya.. ooo yek, selain Noora yang kejenya jadik president seumur hidup, dia juga bertindak sebagai tresurer terhormat seumur hidup.. Memang takde percalonan untuk Majlis tertinggi seperti president dan tresurer yekkk sebab ia adalah seumur hidup.
Objektif exchange gift party ni adalah tak lain tak bukan adalah suka-suka jek, selain mengeratkan silaturrahim.. Tiap-tiap tahun kami adalakan selain dari party hari raya.. kebetulan ada department lain join, boleh la berkenalan dengan lebih rapat lagik, siap amik gambar sama-sama bagai walaupun baru bekenalan tak sampai 2 minit..cewwahh!!
Department yang terlibat dalam party kecil ni ofkosla kan Sales & Marketing, Key Account, Bid Management dan Director Office. agak meriah jugaklah sbab tak penah lagik dapat kumpul hadiah sampai 45 orang dan 45 hadiah. Syarat syarat nak join adalah hadiah yang nak dibagi at least kenela lebih dari RM20.00 plus sorang kene bayar RM5.00 untuk HiTea. Notice dah keluar seawal 2 minggu dan reminder pun dah berkali kali keluar jugakla.. so masa dah nak dekat tu, kecoh gakla dorang ni sakit jiwa sampai muntah muntah pikir hadiah yang terbaik untuk dibagi kan.. yela kan.. karang kalau kau bagi hadiah cekai, kang kene kutuk.. kalau kau bagi hadiah mahal sangat karang.. bila dapat hadiah dari exchange gift tu yang hampeh, kau frust sorang-sorang plak kan.. so masing masing macam struggle gak la carik hehhee.. ooo yeekk kita pun ada terima hadiah untuk party ni dari luar yekk... dari banking company kekekeekeee
ooo yek.. yang join pasrty ni bukan setakat executive level jek, semua pangkat.. dari Director yang berpangkat Dato', HODs, Managers dan executives..tak kira tua atau muda, berlainan jantina, bangsa dan agama join. ( mesti kau rindu kat kitorang kan azza..!! kekkeekek)
Meriah tapi sederhana.. majoriti puas hati dengan hadiah pertukaran tu.. yang tak puas hati pun ada.. tapi nak buat macam mana.. kiranya tahun depan kami akan naikkan minimum exchange gift dari RM20 ke RM35.. amacam?? ada brani?? Ada gak yang tak sempat prepare hadiah..main balut note RM50 jek.. so sapa yang dapat tu sila la belanja saya chatime ( hehe Chysan dapat so dia dah belanja beta..) ada gak yang.."aiyaaa!! lupa laa.. ini macam bole ka..?"
Kesimpulannye.. yee nak stopkan entry ni memang payah, tak tau nak buat penutupnye ni.. semoga kita bertemu lagik tahun depan dengan exchange gift 2014. Sekian.. tata!!