Wednesday, October 10, 2012

Tanya sama pokok...

Selasa lepas dalam jam 4.00pm cenggitu, suami call cakap ada ribut petir kat rumah.. dalam hati saya cakap la "aleh, biasa la tu..takkan takut kot.." tapi bila dia cakap ada 4 pokok tumbang kat area rumah.. saya macam bingung-bingung sikit.. aku nak percaya ke taknak ek,,! sebab nye cara suami cakap tu macam nak buat lawak.. dia cakap macam gini " sayang, ada pokok tumbang kat area rumah kita, siap sepender berterbangan lagik masuk kat kolam, awak jangan risau, pokok orkid awak, saya dah selamatkan.." Saya confuse..pokok besa ke pokok kecik yang tumbang, siap bagitahu dia dah selamatkan orkid saya lagik, Dia cakap pokok orkid saya tumbang ke? ke dia cakap pokok pasu rumah jiran tumbang? aduyai... tak tau nak percaya ke tak, Sebabnye mamat ni suka sangat buat lawak serius sampai saya tak tau yang dia ni memain ke atau betul betul..so saya pun mintala dia hantar gambar pokok tumbang tu...


Ok...betullah dia cakap ada pokok tumbang..siap melintang kat laluan masuk.. Macam mana plak dengan sepender berterbangan?
Errr..... sorrry sayang..agaknya pakaian tersebut terlalu kecik maka saya tak nampak... tapi sebab kesungguhan dia meng'email'kan gambar tersebut, last last saya pun percaya,
Jiran sebelah kami, Angie siap call cakap jangan balik dulu sebab ribut teruk.. baik sungguh dia, itu guna nya jiran kan.. tenkiu very much!!!
Kat bawah ni saya letak gambar-gambar masa ribut haritu, Untuk pengetahuan korang, rumah kami ni adalah laluan angin sebab dekat dekat dengan rumah kami ada bukit bukau.Sebab tu kalau hujan terutamanya..angin nye lain macam sikit ( ala-ala tepi laut China Selatan gituw..)
Gambar kat atas ni, gamba dari traffic light ke pintu masuk kondo, kereta sebelah kanan tu terkena gak la pokok tumbang tu.. tapi bila pokok tu dah dialihkan, kereta tu kene calar jek..hehhee
TAPI..yang kat bawah ni..kesian....harap tuan kereta tabah... kalau saya? mau saya nangiss huhuuhuh

Tapi memang haritu cuaca tak berapa bagus, kami tido tak yah pasang kipas..kesejukan sampai ke tulang sumsum..( saya dgn Mia je pun) dan harini saya tengok badan Mia dah start panas dan ingus pun dah meleleh...haaaaaa anak aku dah demam, so jap balik opis nanti nak bawa dia pegi jumpa doktor. Harap harini tak seteruk semalam dan semalam..sekian.

No comments: