Thursday, January 12, 2012

Si Pemalas dah tak malas lagik





Biasala..sapa lagik yang pemalas tu kalau bukan saya? ada hati nak buat blog sendiri..kunun nak update cite Mia dari semasa ke semasa..cehh cett!! takde maknanya!! Bak kata pepatah warm warm chicken shit!! haa amek kaw!





Sebelum tu belum terlambat lagik saya nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2012 dan BUBBYE 2011 kepada saya sendirik.. semoga tahun 2012 ni membawa keberkatan dan murah rezeki pada keluarga saya.. amin. hehehehe bole buat ucapan untuk dirik sendirik..? ;p So untuk tahun 2012 ni adelah satu stage yang amatlaaa saya takuti..hrmmm hrmm hrmmm huwaaaaa!!! taknak sebut hrmmm...hrmm....macam nak terkeluar je dari perot ni, hrmm... dah nak masuk 3 series dah kau!!! OMG!!!!! terkeluar gak akhirnya, ohhhh!! apa makna semuanye ni?? aku dah tua?? owwhh sila buang ayat TUA.. kita tukar ke ayat..hrmm ulang balik.. OMG!! apa makna semuanya ni?? aku dah matang..?? haaa kan sedap sikit bunyik nye..



Well.... Kenangan selama 10 tahun jadik manusia yang berumur 20an dulu akan aku kenang sampai bila-bila.. satu fasa yang menyeronokan.. awal 20an..ko belajar lagik..masuk matrikulasi, masuk universiti dan masuk universiti..ko bercinta sakan, lepas tu tergolek 'dok', pastu ko bercinta lagik ( tapi tak sakan) pastu ko tergolekkan orang tu sampai tergolek 'dok', pastu ko jumpa seseorang ( dulu sasa sekarang makin sasa..hee ;p) dia ajak kawen, ko buat selengerrr tapi pastu ko buat ujian fizikal mental kat dia, pastu tetiba ko mcm suka kat dia ( walhal 10 tahun sebelum tu nyampah) bila dah ready nak kawen, ko pun cakap kat dia.. "kitew rasseww kiteww dah ready nak kawen dengan awak lewww".. sila baca dengan style gedik gedik manja sambil kaki bergoyang goyang.. ;) well sayang.. ai bukan terima you sebab cincin berlian yang you letak kat dalam dashboard dan buat buat suh ai amik barang kat dalam dashboard tu tau..dah memang plan nak bagitau you 'i am ready!!' tapi bak kata orang tua tua.. rejeki jangan ditolak huhuhu. ok mari kita sambung semula.. lepas tu plak dari segi kerjaya.. ko kene berenti keje 24 jam tanpa sebab ( yen bongoks!) pastu ko dapat keje dengan pak aziz ( datuk ajis baka) pastu ko diterima plak keje kat company yang buat security bagai yang kat area luar nya ada 30 bijik lebih cctv ( jangan memain.. anda sedang diperhatikan!!).. so almost 7 tahun ko berkecimpung dalam dunia kerjaya ni.. hehehee ekceli kalau keje sampingan tu banyak le aku buat..tapi takyah la list kan ek.. aku kan superb pemalas..



Apa yang aku target before 30an ni? aku kawen..dah kawen dah.. aku dapat anak..tu haa tengah tido dengan babah dia, aku dah ada keje tetap..alhamdulillah, aku dapat beli aset? alhamdulillah..rezeki tuhan bagi untuk dikongsi dengan keluarga.



Untuk usia 30an nanti.. target nye adelah..jika diberi umur yang panjang.. dan rejeki.. nak anak lagik..hehehe cari kerjaya yang lebih baik dari sekarang ( bukanla cakap sekarang ni tak baik.. sekarang pun okey wut) kumpul aset lagik.. dan niat hati nak pegi umrah lagik dan seterusnya haji..Insyallah. Nak beri didikan yang baik pada anak-anak.. ko jangan la ikut perangai lampau ibu ko ni, nenek ko dah pening dah dengan perangai ibu dedulu.. so ko takyahla nak pening kan ibu ni ye Mia, Bella, Eron Ajis.. eh ehh.. mana datang lagik 2 ketul nama tu? ohhh tu bakal nama anak yang bakal keluar hehe ohh yekk saya nak jadik isteri yang solehah.. yang jaga keperibadian, yang jaga maruah suami, dan nak jadik isteri yang sempurna di mater suami..ehehehe hebat kan! lalalalalaaaa...


Okla, kesimpulannya.. saya dah mengantuk, Assalamualaikum




p/s tetiba saya teiba aku..aper cerr?