Friday, November 4, 2011

habisla KPI aku teruk tahun ni....haihhh

Tuhan je yang tau macam mana rasa pedih mencucuk cucuk dalam perut ni setiap kali terasa.. dah banyak kali dah doktor nasihat buat operation balik tapi sebab aku pikir cik Mia tu kecik lagi..masih lagi breastfeed so tak sedap rasanya nak biakan dia terpinga pinga cari ibu dia. Time time ni la boleh tengok cik Mia kita membesar dengan gumbiranya.. setiap saat setiap detik time time ni dia akan pandai satu perkara dengan cepat.. dari tak pandai bercakap, sekarang dah pandai cakap ( tapi ibu tak tahu apa yang Mia cakap..ibu anggukkan aje kepala nak oi..hehehe) dari tak reti bergerak, sekarang dah pandai golek golek, baru semalam ibu nampak Mia merangkak ke depan.. haritu masa ibu tengah siap nak pegi keje..Mia dah pandai reverse hehehe.. sekarang dah pandai pilih orang dah ek.. dah gang dah dengan atuk ( sebelah aku) atuk baso kete, Mia borak borak..


Masa memula Mia dah pandai kenal orang.. aku susah hati gak, dengan si Pechal pun dia macam taknak.. time dia taknak tu la aku pujuk dia cakap " Mia..tu babah Mia la.. nanti kalau ibu takde, babah yang jaga Mia tau..." tengok dia asyik nak duduk bawah ketiak aku je.. aduyai.. macam mana nak buat operation balik ni.. tapi tu dulu...Mia dah ok dah dengan babah dia.. :) Takdelah kritikal sangat sakit aku ni.. just tempat yang adanya fibroid dulu tu sakit..sebab bekas tempat fibroid tu sekarang melekat kat dinding perut aku..so pedihh la sangat kekadang tu.. ade sekali tu aku jadi macam 'kejang' jap sebab kalo gerak ke kiri sakit, gerak ke kanan sakit, yang tak sakit kalau gerak bijik mata je ni ha hehehe..berair gakla mata menahan sakit..








Haritu masa dukung Mia kat Brinchang nak berjalan ke parking dari tempat makan adela dalam 100meter jauhnye tempat makan dengan tempat parking( pasar Brinchang).. dahler sejuk, angkat cik Mia lagi.. rasa pedihhh sangat.. tau jela kan Cameron Highland tu mana ada tempat landai..sumenye bebukit..tapi sebab nak tunjuk tere kat Pechal, aku tahan aje, tapi serius weh..bole tahan mengah gak aku jalan tu, Mia bukan ringan ok..cik Mia makin hari makin membesar dengan jayanya.. last berat dia adalah 6.6kg, cik Mia ni pun bukan boleh duduk diam dah sekarang, dia dah jadi super aktif..ade kekadang ( bukan kekadang..tapi selalu) kalau dia tersepak tempat sakit tu..mau berair gak mata ni...


Minggu ni minggu hampeh aku.. keje 2 hari je minggu ni selebihnye aku 'warded' kat rumah sebab demam+sakit kat tempat fibroid tu+ ehem+ ehem.. dahler asyik ujan je..duduk dalam selimut.. macam kat Cameron Highland plak rasanya. Nak ziarah Saerah kat hospital pun tak dapat..sebab aku sendiri pun tak larat, sapakah Saerah.. makcik tu adelah kawan opismate yang rapat dengan aku..


Oklah aku dah ngantuk ni..nanti aku sambung, ( as usual..aku suka buat cerita tergantung...daa)