Sunday, September 4, 2011

Penat

penat yaa amatt tuhan aje yang tau.. raya ni meme la bukan raya untuk aku, tu baru ada anak sorang..kalo yang 2 3 4 5 orang tu cemano nak jawab? dengan suami nye lagi nak kene urus..dengan rumah nye lagi nak kene kemas.. dengan nak melayan kedua ibu bapa tercinta.. baik belah aku mahu pun belah mertua..
Badan ni dah jadik lembik sangat.. sepanjang raya ni takde plak istilah rehat untuk aku.. ada je tempat yang nak kene pegi..kang tak pegi tempat si polan ni kang.. yang satu tu merajuk.. kang tak pegi tempat yang satu lagik ni kang yang sorang ni makan hati.. maka ikutkan ajela..kekadang tu terpikir gak.. dorang ni tak tau ke aku ni ada anak kecik.. bukan nye bole main redah sesuka hati je sekarang ni, dulu masa aku tak de anak tak pela.. ni dah ada anak susah la sikit. nak balik pun kene tengok masa.. ni maghrib maghrib masih lagik kat atas jalan raya..apa kes? sudah nye? anak aku meraung tak tentu pasal masa maghrib.. dah aku yang bawa kete terpaksa berhenti tepi tukar dengan Pechal nak mujuk Mia.. pastu semalam pegi umah Paklang belah Pechal, dia kan orang tua, cucu pun 3-3 dia jaga.. mesti banyak pengalaman..so dia pun cakapla selalunye Maghrib kene peluk baby dada to dada....haaaa!!!!exactly sebijik macam apa yang Abah aku cakap.. so oleh yang demikian..rerajinla refer pada orang tua yang berpengalaman dalam bab bab ni, jangan nak ikut kepala sendiri je.. awak tu takde pengalaman so buat buat la belaja yekk..setakat baca buku, internet, facebook..friendster..twitter dan kepala sendiri tak cukup okeyy
Satu lagik.. aku panas hati betul tengok anak aku berkipas direct betul betul ke dia.. baby tu kecik lagik..macam-macam bole kene masa ni, time time ni la kene jaga betul betul, buatnye anak aku terkena asthma haa cemano nak jawab? yang pening kepala? aku gak.. bukannya tak bagi berkipas terus.. bole je..takde hal tapi kalau dah direct ke dia apa kes.. takleh la nak sama kan dengan badan orang dewasa.. tak sama, agak-agak la..
dah dah.. aku tengah panas ni.. dah ler badan tak sehat, patutnye keje harini tapi tak keje sebab demam.. ni baru kebah sikit lepas makan ubat demam.. sambung bebel lagik lepas ni.. kalau ada modal la nak cite.. taaa

No comments: