Thursday, October 24, 2013

Family Day- Cameron lagikkk

Aku ni kan pemalas.. kalau pemalas tu memang pemalas la.. haihh bila nak brubah ni..
ok.. nak cerita pasal family day. kiranya rombongan Haji Zack ke Cameron Highland. Kenapa Cameron? 1. sebab Abah yang belanja Hotel.. 2. Sebab Hotel yang Abah pilih tu adalah hotel tempat kami masa kecik kecik dulu...gituu 3. Sebab Cameron sejuk.. 4. sebab kitorang memang suka pun pegi Cameron..
Berkumpul beramai-ramai memangg bess.. yelakan masing-masing dah ada keluarga masing-masing so nak ber vacation bersama tu memang payah.. Ni punye plan ni pun 2 bulan awal kalau tak silap.. lepas balik Bali minggu depannye aku, Pechal dan Mia naik ke Cameron pulak..haaa overr tauu cuti tak hengat!
Aktiviti wajib kalau ke sana..
day 1 - kami selalunye akan check in hotel dulu tapi sebab perot dah lapau, kami makan dulu.. kata pegi awalkan.. so perot tu masa dah samapi tu agak berkeroncong jugakla.. singgah la kejap ke Bharat Teh Plantation isi perot.. tu baru appertizer.. yang berat punye kita carik kedai lain hehehe
Mak Abah sampai lambat so kami yang sampai dulu ni lepak-lepak je dalam bilik hilangkan lelah. Malam nanti wajib makan steamboat.. tempat sejuk..bila makan steamboat tu layan jugakla.
day 2 - Pepagi lepas breakfast pergi tgk lebah.. sampai situ Mia dah zzzzz.. takdela aku nak turun tengok..naik turun tangga mengangkat Mia..so duduk diam-diam kat atas sambil makan magnum.. Lepas tu berjalan pegi tengok bunga bunga..hahahahaa 1 st time pegi tu.. ingatkan tak penat..ni aku rasa nak terpengsan sebab nak daki tangga yang bertangga tangga..aduiii. Lassttt tempat persinggahan .. pegi strawberry farm bes bes bes.. strawberry nye besa dan manis.. seriusss!
Balik hotel check out lepas tu aku terus ke pasar  beli sayur..kebetulan masa beli sayur tu hujan.. tambah la gigil aku
dah itu je pun.. dah kata pemalas.. update mana wajib je la kan.. takde la karangan 700 patah perkataan nye.. oklaa korang tgk je gambar ek..

BHARAT TEH PLANTATION







CENTURY PINE HOTEL
 Dua budak ni tak boleh berenggang...sama nakal



STEAMBOAT RESTAURANT SEBELAH DE LA FERN


BREAKFAST @ CENTURY PINE HOTEL



BEE FARM


BUNGA FARM ( aku belasah nama farm tu..seriuss tak tau nama )



yang ni yang aku cakap menggigil aku naik tangga..seriussss menggigil





anak sapa laaa niii






STARWBERRY FARM